neljapäev, 25. aprill 2013

Võhandu maraton versus perfect English!

Kui ühel hetkel satuks mulle kätte kuldkalake või mõni pudelist pääsenud džinn ja teeks mulle ettepaneku, et ta annaks mulle perfektse inglise keele oskuse, vastutasuks aga võtaks minult ära selle julguse, tahtmise ja pealehakkamise, millele toetudes olen nii mina kui veel tuhanded inimesed suutnud näiteks läbida Eesti ühe raskeima sportliku ettevõtmise - Võhandu maratoni, siis saadaks sellise vahetuskauba pakkuja koheselt sinna, kus on pime ja haiseb ka veel takkapihta.
Võhandu maratoni paadiparkla läinud laupäeva varahommikul.
Foto Maire Meeling.
Sest milleks mulle see oskus võõras keeles peeneid sõnu ritta seada, kui olen seni oma Fr.R. Kreutzwaldi nimelise Võru I Keskkooli inglise keele eriklassist pärit keeleoskusega elus hakkama saanud, suudan selles keeles vigadeta nii rääkida kui ka kirjutada. Ja lisaks inglise- ja oma emakeelele suhtlen vabalt ja kirjutan veel kahes "kohalikus" keeles.
Kanuud stardi ootel, foto Maire Meeling.
Oma tänases paskvillis aga kirjutab Eesti vaieldamatult tsiteerituim spordiblogi pidaja, et kuigi mina olen inglise keele koha pealt temast ilmselt kehvem mees, siis vähemasti ühes teises asjas olen ma temast osavam. Priit Pullerits ütleb minu kohta nii: "But, of course, he is more skilled in many other things than me, like milking cash out of ordinary folks by urging them to ski or run 100 km – definitely a remarkable achievement".

Siin aga läheb asi kurjaks. Nimelt olen ma senipeetud nelja Haanja Suusa100 ja kolme Haanja Jala100 puhul alati igale üritusele suurusjärgus 100-200 eurot omast taskust või siis õigemini suuremate ürituste ülejäägi arvelt juurde pannud, sest muidu lihtsalt ei tule välja. Kokku olen seitsmele üritusele kokku peale maksnud ca 1000 eurot, täpsemaid numbreid ei viitsi hetkel raamatupidamise aruannetest taga ajada.

Kõik Suusa- ja Jala100-d läbinud Tõnu Hendrikson oma sõidu-
riistaga Võhandu maratoni stardis. Foto Maire Meeling.
Nüüd muidugi tekib õigustatud küsimus, miks ma seda teen, miks ma mängin filantroopi? Ilmselt seetõttu, et nii mõnusat ja vahetut õhkkonda ning meeldivaid osalejaid mujal ei ole. Ei ole seda stardikohtadega slikerdamist, stardikoridoris trügimist, rajal üle kaassõitja suusaninade sõitmist ega kõike seda muud, mis käib kaasas kasvõi Tartu Maratoni või muude suurüritustega. Selle fiilingu kogemine on väärt pealemaksmist ja kavatsen seda ka edaspidi teha. Ja seda niikaua, kui kasvõi veidi rohkem osalejaid tuleks ja üritusega nulli saaks.
Vahepeal juhtub ka nii!, foto Maire Meeling
Lugupeetud ajakirjanik aga tulistab ilma fakte kontrollimata puusalt, valetades oma lugejatele näkku, kujutades mind õnnetute osalejate lüpsjana. Eelpool toodud võõrkeelse lause puhul on tegu puhtakujulise laimuga ja siinkohal ootan avalikku vabandamist.

15 kommentaari:

  1. Laim ja avalik elu käivad käsikäes. Nii tehaksegi raha avalikus ruumis. Päris omapärane zanr kus sõbrad omavahel onlines teineteisele tähelepanuavaldusi jagavad.

    VastaKustuta
  2. Hea Ivar, püüa nüüd asja kõrvaltvaataja pilgu läbi vaadata. Kui üks tola (PP) kritseldab kusagile maja seina peale: "I..r on loll" ja sina lähed ja kirjutad sinna kõrvale: "I..r ei ole loll" siis mida kõrvalvaatajad sest asjast arvavad? Vastus - kaks lolli vaidlevad. Jäta selle meditsiinilise juhtumiga tegelemine! :)

    VastaKustuta
  3. Täna sai karikas täis, sest lisasin sinna selle viimse piisa. Kui nüüd veel juurde panna, hakkab üle ajama ja kuna ilmsesti on see karikas puhast sitta täis, siis hakkaks see üle ajama ja teeks kõik osalejad sitaga kokku.

    Elvis has left the building!

    VastaKustuta
  4. Mis krdi rd? Kogu see seltskond, kes sind juba pikki aastaid dr Holdenina tunneb, teab suurepäraselt, et see tiitel on nii-öelda jutumärkidega tiitel. Kas muutsid nüüd Pullipritsu kisa peale err-deeks? Lõpeta pull, ma ei tule muidu sügisel "ravile"! :)

    VastaKustuta
  5. Testin võimalusi, aga näed ei anta asu. Ühelt poolt hüsteeriline nõue tõendada oma olematut kraadi, teisalt pahased haiged, kes vajavad oma doktorit.... Ma olen teiega!

    VastaKustuta
  6. Läks veidi aga arusaamiseks, kes on selle blogi taga. Nüüd vaatan, et see Haanjamatkade Ivar, kes majandab Lõuna-Eestis spordiüritusega ning kes aitas kaks hilist Võhandu maratoni lõpetajat peale karup**** paar kilomeetrit paremale (loe: Võõpsus) tagasi stardipaika Võrru ning kellega sai teepeal arutatud kuidas üldse spordiüritusi korraldada ja turundada.

    Ivar, meeletu tunnustus sulle kogu vanakooli kaadri ja teiste poolt, kellele kõikvõimalike maratonide läbimine ei ole mitte 40+ vanuses koha parandamine 2576 kohalt 1829 kohani, vaid mõnus elamus Eesti lõunapoolsematel (ja kenamas looduskeskkonnas kui Tallinna teed) maastikutel end proovile panna.

    Ole hea, ära pane tähele neid Skandidaavia ettevõtte, kelle Eesti filiaali videokanalis on viimased videod triikraua puhastamisest, kommentaare, ning jätka samas vaimus edasi.

    Väga tõenäoliselt on 2014. aasta Võhandu maratoni stardis rohkem kui 1000 paatkonda! Ole hea broneeri meile kanuu (tõenäoliselt siiski 5-10tk) ära.

    VastaKustuta
  7. Ivar,
    Eks iga mees saab oma adrenaliinilaksu isemoodi - antud juhul siis PP-l toimib see nii, et teisi narrides ja ise vingudes (kui keegi tema kohta midagi arvab). Kui blogis on eneseteostuseks teistele virtuaalne ärapanemie, siis las ta jaurab edasi, vähemalt ei lähe "pistuliga" tänavale ...

    Vanarahvas teadis rääkida, et mõni mees ei saa kunagi täiskasvanuks - antud kontekstis siis PP.
    Aga sulle jõudu ja taaskohtumiseni kohtumiseni järgmises stardis.

    VastaKustuta
  8. Staarblogija on vist ise ka aru saanud, et pani seekord puusse, miks muidu on tema kommentaariumist tänase hommikupooliku jooksul juba mitu kommentaari haihtunud. Tõde on valus, jah?

    VastaKustuta
  9. Kunagi me vahetasime paar lauset sel teemal et miks Te võtate mõttetut lalinat nii südamesse. Jutt olis siis suusamäärde teenusest ja "tegijateks" anonüümikud. Sama läks nüüd ka ennastülistava staarblogijaga. Mina olen õppinud saasta endast lihtsalt mööda laskma, päris hea rahulik on :)
    Heas mõttes liitun "Alari25. aprill 2013 23:44" kommiga.

    VastaKustuta
  10. Ma ei ole harjunud pealt vaatama, kuidas mulle saapasse kustakse. Ja keeegi peab ju selle ülbitseja paika panema, muidu läheb iga korraga asi aina hullemaks!

    VastaKustuta
  11. Ei maksa hinge võtta ühe jobu egoupitusi:) Pullerits on ju tuntud laadatola, kes ajab haiglast jahu suust ja sulest välja. Jajah, ma tean, et ta tuleb siia nagunii nuuskima ja avalikku vabandamist nõudma või ähvardab oma juristiga...

    VastaKustuta
  12. siin sa neelasidki alla konksu, mis sihilikult heideti, et sind keskustellu provotseerida. sellisest põrkmisest kodanik pp toitubki, naudib, hangib tähelepanu ja väärastunud tunnustusihale rahuldust. usun, et taipasid seda ise juba ka, aga antud hetke illustreerib ammutuntud fakti. õnneks ma ei tea konkreetsest postitusest midagi, sest loobusin pp blogi lugemisest ammu. lihtsalt ära tüütas selle totra maailmaga, milles lugupeetud ajakirjanik elab, kokku puutumine.

    e.alabama

    VastaKustuta
  13. Sai jah veidi sügavalt neelatud, aga see on ka viimane kord. Sest nüüd suutis ta ise selle viimase postitusega ennast nii nurka mängida, et mul kadus igasugune huvi selle sopaaugu vastu.

    Palju õnne talle!

    VastaKustuta
  14. Aga tulles vahelduseks teise Sinu (tegelikult ka minu) südamevalu - geeliõgimise ja reostamise juurde, siis järjekordne näide, et vaenlane ei maga: http://www.proklubi.ee/teel-sportlike-saavutusteni-kokkuvote-sis-sporditoitude-koolitusest/
    Talvel oli teleekraanidelgi näha, kuidas igasugu staarid geele näost sisse ajasid ja selle imelist toimet rahvale takka kiitsid. Aga ma ei mäleta et propageerijad oleks kunagi ka reostamise osas sõnu peale lugenud. Mis vastusamme siin teha annab?

    VastaKustuta
  15. kui seda jampsi ajab endale sisse saavutuseas tippsportlane, siis jäägu see tema enda mureks - lõpeks on neid alati arvuliselt vähe ning eeldatavasti nad lihtsalt teavad, mida teevad. kui aga kogu seda keemiat propageeritakse noorsportlastele ning laiadele liikumishulkadele - eesti tingimustest tuhanded - ja nad seda tõsiselt võtaks, siis oleks asi kurjasti.

    e.alabama

    VastaKustuta